کد خبر : 208877
تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 - 11:45

آواتار در «آخرین بادگیر» دقیقاً چیست؟

آواتار در «آخرین بادگیر» دقیقاً چیست؟

  به گزارش دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده پس از سال ها انتظار، بالاخره زمان بازگشت به دنیای Avatar: The Last Airbender فرا رسیده است. مجموعه‌های لایو اکشن نتفلیکس در نزدیکی‌ها هستند، بنابراین اکنون زمان خوبی برای طرفداران است تا دانش خود را در مورد این فرنچایز افزایش دهند و با آنچه

 

به گزارش دانلود فیلم و به نقل از برخورد دهنده پس از سال ها انتظار، بالاخره زمان بازگشت به دنیای Avatar: The Last Airbender فرا رسیده است. مجموعه‌های لایو اکشن نتفلیکس در نزدیکی‌ها هستند، بنابراین اکنون زمان خوبی برای طرفداران است تا دانش خود را در مورد این فرنچایز افزایش دهند و با آنچه که چیست – به‌ویژه شخصی که نام آن را آواتار گذاشته است، آشنا شوند. 

این موجود کیهانی به عنوان محوری در حفظ تعادل ظریف بین چهار ملت عنصری در جهان عمل می کند و به عنوان یک واسطه بین قلمرو فانی و معنوی عمل می کند. این مسئولیت بزرگی است که در The Last Airbender، بر شانه‌های Aang (گوردون کورمیر)، یک راهب جوان شاداب با خالکوبی‌های آبی به شکل فلش در سراسر بدنش می‌افتد. با این حال، خوشبختانه او به تنهایی آن را تحمل نخواهد کرد.

 

فقط آواتار می تواند بر هر چهار عنصر تسلط یابد

در دنیای The Last Airbender، همه در یکی از ملل اصلی متولد می شوند – قبیله آب، عشایر هوا، پادشاهی زمین، یا ملت آتش – و برخی از افراد می توانند آن عناصر را به میل خود خم کنند. یک خم کن معمولی فقط می تواند یک عنصر را دستکاری کند، معمولاً عنصری که به کشوری که در آن متولد شده است متصل است، اما موجودی وجود دارد که می تواند یاد بگیرد که هر چهار عنصر را خم کند، آواتار. اما این بدون چالش نیست.

 

خم کردن یک عنصر هرگز ساده نیست. برخی از خم کن ها قوی تر از سایرین هستند و برخی به طور طبیعی استعداد دارند. هیچ تفاوتی با هر فرآیند یادگیری دیگری ندارد. آواتار هم همینطور. آنها فقط عناصر بیشتری برای تسلط دارند که ممکن است زمان بیشتری را ببرد. به عنوان مثال، Aang در Air Nomads به دنیا آمد و یک Airbender قدرتمند است، اما او باید در دوران کودکی برای اینکه در این حرفه مهارت پیدا کند، مطالعه و تمرین زیادی می کرد. آواتار بودن و تسلط بر عناصر دیگر فقط چیزی نیست که در دسترس او باشد، بلکه وظیفه او به عنوان تنها فردی است که می تواند این کار را انجام دهد. با قدرت‌های بزرگ، مسئولیت‌های بزرگی نیز به همراه خواهند داشت، درست است؟

 

دستیابی به تسلط بر همه عناصر نیز بدون چالش نیست. آواتار تنها با تماس با طبیعت و ملت‌هایشان می‌تواند در مورد عناصر دیگر بیاموزد، به این معنی که آنها باید پیچیدگی‌های سیاسی، تفاوت‌های فرهنگی و مبارزات شخصی را برای تحقق سرنوشت خود دنبال کنند. این سفر به عنوان یک عمل متعادل کننده استعاری و تحت اللفظی عمل می کند و آواتار به عنوان مجرای تعادل جهان عمل می کند. بنابراین، تسلط بر هر عنصر صرفاً نمایش قدرت نیست، بلکه یک رقص هماهنگ است که به هم پیوستگی نیروهای عنصری را منعکس می کند. آواتار به تجسم زنده وحدت تبدیل می شود و قدرت چهار ملت را در درون خود به کار می گیرد.

 

آواتار مسئولیت حفظ تعادل بین چهار ملت را دارد

وقتی The Last Airbender شروع می شود، جهان در یک عدم تعادل عمیق است. ملت آتش بیش از حد قدرتمند شده است و جنگی توسعه طلبانه را علیه سایر ملل آغاز کرده است، جنگ صد ساله. این واقعیت که درگیری یک قرن به طول انجامیده است تصادفی نیست و مربوط به دوره ای است که Aang در یک کوه یخ یخ زده بود. غیبت آواتار نیز تا حدی دلیل چنین درگیری طولانی است و یکی از مهمترین نقش های آنها حفظ تعادل بین ملت ها و عناصر است.

در قلب این وظیفه، تشخیص این موضوع است که عدم تعادل در نیروهای عنصری همواره منجر به هرج و مرج می شود – همانطور که در زمان حمله ملت آتش رخ داد. چه گسترش نظامی ملت آتش، چه مناقشات سرزمینی پادشاهی زمین، یا مبارزات قبیله آب، آواتار این مسئولیت را دارد که به عنوان یک داور کیهانی عمل کند و هر زمان که به یکی از طرفین بستگی دارد برای اصلاح ترازو مداخله کند. ماموریت آنها هم فعال و هم واکنشی است – تقویت تفاهم بین کشورها برای جلوگیری از درگیری ها و مداخله قاطع در زمانی که توازن تهدید می شود.

 

در سطح شخصی، این بدان معناست که آواتار باید با معضلات اخلاقی روبرو شود، در مناظر سیاسی حرکت کند و با چالش‌های منحصر به فرد دست و پنجه نرم کند. بار تعادل سنگین است، اما شانه های آواتار باید به اندازه کافی قوی باشد که بتواند آن را حمل کند، و انتخاب های آنها در سراسر قلمرو معنوی و انسانی طنین انداز می شود. داشتن دوستان و متحدین باری را کاهش می‌دهد که آانگ کاتارا (کیاونتیو)، سوکا (یان اوسلی) و دیگرانی را که در طول سفر با آنها ملاقات می‌کند، کاهش می‌دهد. اما همچنین مستلزم خودسازی مداوم و درجه خوبی از جدایی در سطح معنوی است.

 

آواتار پلی است بین دنیای معنوی و فیزیکی

ایفای نقش به عنوان داور بین کشورها، زمانی که در یکی از آنها متولد می شود، نمی تواند آسان باشد. برای اکثر مردم تقریباً غیرارادی است که سعی کنند طرف خود را حمایت کنند، حتی اگر کاملاً درست نباشد. به همین دلیل است که آواتار باید از طبیعت انسان بالاتر برود و به سطحی از روشنگری معنوی دست یابد که به او امکان می دهد چیزها را از منظری جدا ببیند. آواتار بودن به معنای داشتن جنبه معنوی قوی و ارتباط عمیق با دنیای روح است که در دنیای The Last Airbender بسیار واقعی است. هر زمان که در یکی از آن قلمروها عدم تعادل وجود داشته باشد، دیگری تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، و برای بازگرداندن تعادل به دست آواتار می‌رسد، گاهی اوقات مجبور می‌شود برای انجام این کار خود به دنیای روح وارد شود.

از منظر کیهانی، آواتار ابزارهایی برای کمک به حفظ تعادل در هر دو حوزه معنوی و فیزیکی اعطا می شود. مهمترین آنها حالت آواتار است، وضعیتی که آواتار به دست می آورد و به طور قابل توجهی قدرت آنها را بالا می برد. با چشم‌های درخشان (و در مورد آانگ، خالکوبی‌ها) و توانایی‌های غیرطبیعی، مانند معلق کردن، مشخص می‌شود. برای کنترل آن، آواتار باید چیزهای زیادی درباره خود بیاموزد و در تعادل کامل باشد. تنها در این صورت است که آنها می توانند بدون ایجاد خطر برای دیگران، به میل خود وارد و خارج شوند.

 

یکی دیگر از ویژگی های معنوی مهم آواتار تناسخ است. هر آواتاری که تا به حال زندگی کرده است، دارای همان روح است و پس از مرگ به عنوان فردی از یک ملت دیگر، با پیروی از به اصطلاح چرخه آواتار – هوا، آب، زمین و آتش، تناسخ پیدا می کند. قبل از Aang، آواتار روکو (C.S. Lee) زاده ملت آتش بود. قبل از روکو، کیوشی (ایون چپمن) از پادشاهی زمین بود. بعد از Aang، فردی از قبیله آب – آواتار کورا (Avatar Korra) خواهد بود که مجموعه انیمیشن Nickelodeon خودش، The Legend of Korra را دارد. همه اینها به این معنی نیست که آواتار آسیب ناپذیر است. اگر آواتار در حالت آواتار کشته شود یا روح آنها به دلیل عفونت های معنوی در معرض خطر قرار گیرد، چرخه آواتار می تواند پایان یابد.

 

آواتار نماد نهایی امید برای جهان است

سفر طولانی خودیابی آواتار، قدرت آنها بر همه عناصر، و ارتباط آنها با دنیای روح داستانی عالی را تشکیل می دهد که می تواند هر کسی را که به آن علاقه دارد الهام بخشد. داستانی درباره پتانسیل تغییرات مثبت و نوید آینده ای هماهنگ است. این نقش نمادین از توانایی‌های خم شدن آنها فراتر می‌رود و عمیقاً با افراد در سراسر ملل مختلف طنین می‌اندازد و آواتار را به نماد نهایی امید تبدیل می‌کند.

آواتار از طریق تعهد خود به حفظ تعادل، امیدی برای آینده ای هماهنگ در دنیایی که با درگیری مشخص شده است را القا می کند. توانایی منحصر به فرد آنها در تسلط بر هر چهار عنصر، گواهی بر پیوند عناصر و ملت های آنها می شود و وحدت و تفاهم را در بین آنها تقویت می کند. استقامت آواتار در برابر ناملایمات نیز به نقطه تجمعی تبدیل می‌شود که قدرت دگرگون‌کننده اقدامات فردی را به نمایش می‌گذارد و امید را برای افراد و جوامع به ارمغان می‌آورد. در زمان‌های بحران، حضور آواتار نشان‌دهنده یک نقطه عطف بالقوه است، و نشان می‌دهد که حتی در تاریک‌ترین لحظات، یک فرد می‌تواند تفاوت عمیقی ایجاد کند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 10 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

انواع رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح