کد خبر : 208831
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 19:57

تعاون نسخه نجات‌بخش اقتصاد

تعاون نسخه نجات‌بخش اقتصاد

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، نعمت‌الله بهرامی در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار داشت: بخش تعاون دارای جایگاه اساسی در قانون و توسط بخش خصوصی و دولت، برای احصا کشور است. وی با بیان اینکه تأسیس تعاونی‌ها عین ماده‌قانون اساسی است ادامه داد: این مهم برای سرمایه‌گذاران بخش تعاون

تعاون نسخه نجات‌بخش اقتصاد

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، نعمت‌الله بهرامی در نشست خبری که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار داشت: بخش تعاون دارای جایگاه اساسی در قانون و توسط بخش خصوصی و دولت، برای احصا کشور است.

وی با بیان اینکه تأسیس تعاونی‌ها عین ماده‌قانون اساسی است ادامه داد: این مهم برای سرمایه‌گذاران بخش تعاون بسیار حائز اهمیت است.

رئیس اتاق تعاون استان اصفهان تأکید کرد: تعاون باید به‌عنوان یک نسخه نجات‌بخش برای اقتصاد کشور در نظر گرفته شود؛ چراکه  بهترین شکل در بحث اقتصاد حکمرانی تعاون است.

وی اضافه کرد: حکمرانی تعاونی مساوی است با حکمرانی مردم است و ادعای ما این است که اقتصاد برپایه تعاونی به احکام اسلامی نزدیک‌تر است.

بهرامی با بیان اینکه اتاق تعاون پل ارتباطی بین دولت و تعاونی‌ها است تصریح کرد: طبق برنامه توسعه پنجم، دولت باید برای رشد اقتصاد، واگذاری انجام دهد که به دلیل مختلف مانند مشکلات خارجی و عدم تمایل همه اعضای دولت این کار صورت نگرفته است و ۸۰ درصد دولت، ۵ درصد تعاون و ۱۵ درصد هم بخش خصوصی مالک اقتصاد هستند.

وی یادآور شد: در برنامه توسعه هفتم به این نتیجه رسیده‌اند که تعاون فرا بخشی است و ۳۵ دستگاه را مسئول کرده‌اند تا سهم تعاون در اقتصاد کشور به بیش از ۱۰ درصد برسد. این در حالی است که در دنیا، تعاونی‌ها سهم یک سومی در اقتصاد دارند.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان اصفهان نیز در این نشست گفت: بانک توسعه تعاون صد در صد دولتی است که به‌صورت تخصصی در بخش تعاون فعال است.

محمدعلی محترم افزود: این بانک در سال ۸۸ در راستای سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی با سرمایه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان تا سیس شد تا به ایجاد و حفظ اشتغال کمک کند.

وی تصریح کرد: بانک توسعه تعاون از ابتدای دولت سیزدهم در استان اصفهان بالغ‌بر ۴۸۰ میلیارد ریال نزدیک به ۵ همت تسهیلات پرداخت کرده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان اصفهان با اشاره به اجرای قانون شغل پایدار از سه سال پیش تاکنون اظهار داشت: این طرح در سال ۱۴۰۱ علاوه بر شهرستان‌ها در روستا نیز اجرا شد که  نزدیک به نود میلیارد  و هفت‌صد میلیون تومان تسهیلات با نرخ شش درصد برای اشتغال پایدار روستایی اعطا و ۱۴۳۱ شغل ایجادشده است.

وی اضافه کرد: یکی از بندهای دیگر تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ است که با پرداخت ۱۸۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات ،۹۷۵ شغل جدید ایجادشده است و۵۲۶ حفظ اشتغال در غالب سرمایه در گردش داشتیم.

محترم خاطرنشان کرد: طرح دیگر پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۷ ساله است که در سال ۱۴۰۱، ۸۱ میلیارد تومان تسهیلات با ایجاد اشتغال ۶۹۳ نفر پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی داشتیم.

وی پرداخت تسهیلات به بیماران صعب‌العلاج، مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی را از دیگر فعالیت‌های این بانک برشمرد و افزود: در راستای ازدواج، مسکن و جوانی جمعیت نیز درمجموع ۱۵۰۰ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان پرداخت کردیم.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان اصفهان گفت: استان اصفهان در پایان ۱۴۰۱ در سطح کشور مقام اول در راستای حمایت از اشتغال و فعال‌سازی واحدهای راکد تولیدی داشته است.

اصفهان جزو ۴ استان برتر از نظر صادرات

معاون تعاون اداره کل تعاون استان اصفهان نیز ضمن تبریک هفته تعاون گفت: در استان اصفهان ۳۵۸۸ تعاون در ۱۴ گرایش فعال هستند که در سال ۱۴۰۱ این تعاونی‌ها نزدیک به ۶۸ میلیون دلار به کشورهای امارات، افغانستان و عراق صادرات داشتند.

روح الامین امیری بابیان اینکه در تولید و صادرات شاهد رشد ۲۴ درصدی نسبت به ۱۴۰۰ بودیم افزود: اصفهان جزو ۴ استان برتر ازنظر صادرات تعاونی‌ها است.

وی تأکید کرد: استان اصفهان در نهضت فعال‌سازی واحدهای غیرفعال، رتبه چهارم در کل کشور را دارد و این ظرفیت بسیار بالقوه‌ای است برای توسعه شهرستان‌ها و شرکت‌های فعال در مناطق محروم.

معاون تعاون اداره کل تعاون استان اصفهان با اشاره به پرداخت تسهیلات به تعاونی‌های استان از طریق بانک توسعه و بانک‌های دیگر تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ ردیف اعتباری دو هزارمیلیاردی در اختیار داشتیم که به ۳۰۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرد.

وی تأکید کرد: استان اصفهان مقام اول در کشور از حیث تعاونی‌های تا سیس شده را در اختیار دارد.

امیری یادآور شد: در هفته تعاون ۳۳ طرح با اشتغال ۸۳۸ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۹۵۰۰میلیارد ریال افتتاح می‌کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

انواع رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح