کد خبر : 208806
تاریخ انتشار : شنبه 7 مرداد 1402 - 18:14

مخالفت با اساس‌نامه پیوستن سازمان پسماند شهرداری به سازمان پسماند گیلان

مخالفت با اساس‌نامه پیوستن سازمان پسماند شهرداری به سازمان پسماند گیلان

به گزارش ایلنا از رشت، در جلسه مشترک کمیسیون‌های ترافیک، عمران و بودجه شورای اسلامی شهر رشت، علی مقصودی، رئیس سازمان پسماند شهرداری صراحتا اعلام داشت: شهرداری رشت با نامه ارسالی سازمان پسماند استانداری گیلان مبنی بر پیوستن مراکز مدیریت پسماند شهرداری و استانداری به دلیل مغایرتی که با آیین نامه مالی و دستورالعمل دولتی

مخالفت با اساس‌نامه پیوستن سازمان پسماند شهرداری به سازمان پسماند گیلان

به گزارش ایلنا از رشت، در جلسه مشترک کمیسیون‌های ترافیک، عمران و بودجه شورای اسلامی شهر رشت، علی مقصودی، رئیس سازمان پسماند شهرداری صراحتا اعلام داشت: شهرداری رشت با نامه ارسالی سازمان پسماند استانداری گیلان مبنی بر پیوستن مراکز مدیریت پسماند شهرداری و استانداری به دلیل مغایرتی که با آیین نامه مالی و دستورالعمل دولتی دارد و همچنین مبتنی نبودن امر با رعایت حقوق شهروندی مخالف است.

محسن سماک‌چی در این جلسه گفت: با توجه به رویکردهای چندجانبه لوایح رسیده به شورا، جلسه‌ حاضر بصورت مشترک با حضور اعضای سه کمیسیون عمران، ترافیک و بودجه و رئیس شورا برگزار می‌شود.

وی در بحث تغییر اساس نامه مربوط به پسماندها اظهار داشت: سیاست‌های شهروند محوری با الحاق این دو سازمان تطابق نداشته و علاوه بر آن مغایرت در آیین نامه‌های مالی و مسئولیت‌های خاص شهرداری در این حیطه از دیگر دلایل مخالفت مجموعه مدیریت شهری با موضوع است.

طرح تاسیس مرکز پژوهش شورای شهر رشت

در جلسه مشترک سه کمیسیون عمران، ترافیک و بودجه شورا، که روز چهارم مردادماه ۱۴۰۲ و با حضور ریاست شورا برگزار شد، طرح تاسیس مرکز پژوهش و مطالعات شورای شهر رشت مطرح شد.

محمد حسین واثق کارگرنیا، اعلام کرد: در پی وصول ابلاغیه شورای عالی کشور به رؤسای شوراها، تمامی شهرهای کشور با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر ملزم به ایجاد مرکز تحقیقات و پژوهش شدند.

وی در ادامه توضیح داد: پژوهشکده‌های شورا و شهرداری در شرح وظایف تفکیک شده عمل خواهند کرد، به این شکل که محوریت پژوهش و مطالعات شورا، در قانونگذاری و تصمیم‌سازی‌ها است و وظایف مرکز پژوهش شهرداری در بخش‌های اجرایی خلاصه می‌شود.

رئیس شورای شهر رشت گفت: دو دسته پژوهش در شورای شهر قابل طرح خواهد بود که شامل بررسی لوایح رسیده از شهرداری و پژوهش و مطالعات همه جانبه برای سیاست‌گذاری‌ها است.

مسعود عباس نژاد رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک نیز اذعان داشت: وجود یک مرکز پژوهش و تحقیقات در شورای شهر از این منظر حائز اهمیت است که لوایح پیشنهادی پیش از طرح در کمیسیونها و صحن علنی مورد بررسی‌های مطالعاتی قرار می‌گیرد و نقاط قوت، نقص و پیش‌بینی نتایج آن در دراز مدت با مشورت متخصصان بررسی می‌شود و این امر ریسک آزمون و خطا در اجراها را پایین آورده و بُعد نظارتی شورای شهر را قوت می‌بخشد.

در کمیسیون مشترک عمران، ترافیک و بودجه شورای اسلامی شهر رشت و با حضور ریاست شورا با کلیات طرح ایجاد یک کمیسیون جدید با محوریت معماری و شهرسازی در شورای شهر رشت و ادغام دو کمیسیون عمران و توسعه شهری و حمل و نقل و ترافیک موافقت شد.

سماکچی در این رابطه اظهار داشت: با توجه به اینکه مقوله معماری و شهرسازی از بنیادی‌ترین اصول مدیریت شهری و در ارتباط مستقیم با شرح وظایف شهرداری رشت است، با تایید اعضای کمیسیونهای مختلف، تصمیم بر آن شد تا دو کمیسیون عمران و ترافیک ادغام و کمیسیون جدیدی با محوریت معماری و شهرسازی در شورای شهر رشت تشکیل شود.

موافقت با لایحه خریداری املاک تجاری در منطقه پستک

در جلسه کمیسیون مشترک عمران، ترافیک و بودجه شورای شهر رشت با مفاد لایحه خرید چند قطعه زمین که به تفکیک و بنا به موقعیت تجاری یا غیر تجاری بودن، با مبالغ متغیر از ۱۹ و نیم میلیون تا ۵۳ میلیون تومان موافقت شد.

در ادامه قدردان، مدیر املاک و مستغلات شهرداری رشت در بحث خرید چند ملک تجاری و حاشیه رودخانه در منطقه پستک رشت توضیح داد: با تملک چهار قطعه زمین شناسایی شده در منطقه و الحاق آن‌ها به املاکی که هم اکنون در منطقه در تملک شهرداری است پهنه‌ای یکدست در اختیار خواهیم داشت که شامل بخش‌های تجاری و بخشهایی از حاشیه رودخانه است.

وی گفت: کاربری مد نظر برای این ملک، احداث واحدهای تجاری و چند پارکینگ است و با این تملک‌ها میتوان دست کم ۴۰۰ متر ملک تجاری برای شهرداری رشت در منطقه متصور بود.

قدردان قیمت کارشناسی شده زمین حریم رودخانه در منطقه پستک را ۱۹ میلیون و ۵۵۳ هزار تومان و گرانترین ملک قابل خرید در محل را قطعه زمینی ۳۴۱ متری شامل ۶۵ متر ملک تجاری از قرار متری ۵۳ میلیون تومان اعلام کرد.

در بخش دیگری از جلسه علیرضا عزیزی، مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک شهرداری نیز در این جلسه با ذکر اینکه خیابانهای نواب، شریعتی در ورودی تختی، بلوار نماز، خیابان آیت الله احسانبخش، لاکانی و سبزه میدان نقاط قرمز ترافیکی در سطح رشت هستند، وجود ایستگاه اتوموبیل‌های سواری، با مقصد هشتپر، تالش و چالوس و تنکابن و… در پستک را چالشی دیگر در تشدید ترافیک منطقه اعلام کرد و گفت: در این موضوع باید با دخالت دادستانی و پلیس راهور به حل معضل پرداخت.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

انواع رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح