کد خبر : 208774
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 22:15

مفهوم خیره کننده مرسدس ویژن One-Eleven یک C111 است که دوباره متولد شد

مفهوم خیره کننده مرسدس ویژن One-Eleven یک C111 است که دوباره متولد شد

  گوردن واگنر، مدیر ارشد طراحی مرسدس در حال شیطونی است. همانطور که او چشمانش را به Vision One-Eleven می اندازد – خودرویی که به قدری پایین است که ما بلندتر از آن هستیم که حتی روی صندلی نشسته باشیم – او در مورد وظیفه ای که باید انجام دهد کاملاً آگاه است. «رترو آن

 

گوردن واگنر، مدیر ارشد طراحی مرسدس در حال شیطونی است. همانطور که او چشمانش را به Vision One-Eleven می اندازد – خودرویی که به قدری پایین است که ما بلندتر از آن هستیم که حتی روی صندلی نشسته باشیم – او در مورد وظیفه ای که باید انجام دهد کاملاً آگاه است.

«رترو آن را همانطور که بود انجام می‌دهد، کپی و پیست کنید. Heritage DNA را می گیرد و دوباره آن را تفسیر می کند. “این یک دارایی بزرگ است که ما داریم، به خصوص که به سمت برق رسانی حرکت می کنیم. خودروهای برقی اصلی همه شبیه هم هستند. البته، برخی از اینها برندهایی هستند که ما درباره آنها نشنیده ایم، اما همه آنها شبیه هم هستند. برخی از این ظاهر الکتریکی ارزان هستند…”

 

در دنیایی که در آن شرکت‌های خودروسازی که به ندرت پنج سال پیش وجود داشتند، ظاهراً ارزش هزاران دلار را دارند، مرسدس قدرت میراث و کاتالوگ قبلی خود را دو برابر می‌کند. وارد Vision One-Eleven شوید، یک خودروی مفهومی که مانند جیمی هندریکس در اواخر دهه شصت ریف می‌کند و برای اندازه‌گیری خوب، تکه‌ای بزرگ از موج بخار دهه هشتاد را به هم می‌زند. اگر عاشق لامبورگینی مارزال برتونه یا فراری مدولوی پینین فارینا هستید و شنبه‌ها را در مقابل نایت رایدر سپری کرده‌اید، این یکی برای شماست.

 

واضح‌ترین الهام‌بخش، البته، خودروی مفهومی C111 مرسدس است. این اولین خودرو از یک سری خودروهای آزمایشی بود که اشکال مختلف پیشرانه، آیرودینامیک را بررسی کردند و در تعداد انگشت شماری از رکورد داران جهان به اوج خود رسید.

 

این خودروی اصلی سال ۶۹ است که مرسدس در Vision One-Eleven به آن اشاره می کند. طرح رنگ نارنجی (و سیاه) آغشته شده به مس، شاید تداعی کننده ترین عنصر باشد، اما نور سر و دم نیز به شدت به نمایشگر ۵۴ ساله دلچسب است. C111 دارای موتور وسط بود، در حالی که خودروی ویژن جدید دارای موتورهای شار محوری YASA در هر چرخ و یک بسته باتری قابل توجه است (اندازه هنوز تایید نشده است). مرسدس با فرمت موتور وسط بازی می کند و زبان طراحی «یک کمان» خود را در اینجا به حداکثر می رساند. خودروهای نمایشگاهی قبلی مانند F 015 و EQXX این رویکرد را به نمایش گذاشته‌اند، اما این بار سهمیه کامل قرص‌های شجاع ظاهر شده است.

 

نتیجه خودرویی است که عملاً یک سطح بزرگ است که سقف و بدنه‌اش عملاً یکی هستند، اگرچه هنوز قوس‌های چرخ‌های جلو و عقب مشخص هستند. سایه های مرسدس AMG One اینجاست. «این خیلی به نمادها مربوط می شود. آیکون ها تفاوت بین جریان اصلی و لوکس را ایجاد می کنند. «هنرمندان و طراحان همیشه می‌خواهند بیانیه بزرگی در تاریخ داشته باشند، درست است؟ اینکه آیا کار یک طراح واقعاً نمادین می شود یا نه، تنها با گذشت زمان آشکار می شود، اما نمادها تجمل را تعریف می کنند. ما عاشق ماشین های اسپورت هستیم، ما عاشق Gullwings، عاشق ماشین های کم ارتفاع و عاشق ماشین های نارنجی هستیم. این فقط در مورد طراحی یک ماشین دیگر نیست، این یک ماشین بسیار خاص است. این یک هاله دارد، این فقط یک تمرین یک ظاهر طراحی نیست.»

 

واگنر فلسفه خود را خلوص حسی می نامد و Vision One-Eleven به طرز شگفت انگیزی مینیمالیستی است. درهای gullwing کارهای بزرگ و هموار هستند، با پنجره های جانبی مات که دارای الگوی پیکسلی هستند. سطح فوقانی که به آرامی تراشیده شده است توسط برخی از ضمائم آئرو گرافیکی قوی بر روی بدنه زیرین لنگر انداخته است. بال جلوی پایینی ظریف‌تر است، و اگرچه لامپ‌های پاپ‌آپ اصلی متأسفانه AWOL هستند، اما چراغ‌های LED هم نوستالژیک هستند و هم نشانه‌ای از آنچه در حال پایین آمدن است. می بینید که One-Eleven می تواند با سایر کاربران جاده ارتباط برقرار کند.

 

تیغه های جانبی مشکی مات برجسته هستند و بیشتر از آن قوس چرخ های عقب چاق جلوتر می شوند. همچنین دارای تورفتگی هایی هستند که به رنگ آبی نور پس زمینه دارند. یک دیفیوزر بزرگ و تعداد زیادی لاستیک عقب قابل مشاهده وجود دارد. بله، حتی خودروهای استقامتی دهه هفتاد و هشتاد نیز نگاهی به آن بیندازید. چرخ‌ها خودروی مفهومی بزرگی هستند و طراحی آن‌ها از سیم‌پیچ‌های موتور مورد استفاده در پیشرانه One-Eleven الهام گرفته شده است. مرسدس YASA را در ژوئیه ۲۰۲۱ خریداری کرد و با وعده موتورهای کوچکتر و بسیار سبک تر که همچنین از موتورهای شار شعاعی قدرتمندتر هستند، فریفته شد. (جریان الکترومغناطیسی به جای عمود بر محور چرخشی موتور به موازات محور چرخشی موتور جریان دارد.)

تلفیق علمی تخیلی دهه شصت و هشتاد در داخل ادامه می یابد، با ترکیبی از تأثیرات که شامل باربارلا کلاسیک کمپ علمی-تخیلی ۱۹۶۸ و یک نارنجی ساعتی نسبتاً جدی تر از طریق بازی های ویدیویی اولیه است. واگنر به نوبه خود به فیلم دلخراش لوک بسون در سال ۱۹۹۷ به نام عنصر پنجم اشاره می کند. داشبورد با پارچه سفید ساخته شده از ۱۰۰ درصد پلی استر بازیافتی روکش شده است. چرم نارنجی روشن، تکیه‌گاه‌های دستی روی رکاب‌ها، کنسول میانی را می‌پوشاند و در قسمت عقب به داخل محفظه چمدان کشیده می‌شود. چرم با استفاده از پوسته دانه قهوه به طور پایدار پردازش و دباغی شده است. صندلی‌های Bacofoil در شاسی ادغام شده‌اند و موقعیت رانندگی نزدیک به چیدمان درازکش‌های مسابقه‌ای است که در خودروهای F1 پیدا می‌کنید. دسته صندلی دارای نشان ستاره سه پر مرسدس بر روی آن نقش بسته است.

 

One-Eleven همچنین با مفهوم “lounge” بازی می کند که خودروهای کاملاً خودمختار قول ارائه می دهند. رابط کاربری به پایین، فرمان آلومینیومی مستطیلی که دکمه‌های حالت رانندگی را پنهان می‌کند، و یک صفحه نمایش لمسی کوچک در کنار آن قرار دارد. نمایش مفهومی تر در داشبورد پیکسلی تمام قد خود را نشان می دهد، که می تواند اطلاعات را در قالب کد QR مانند یک علامت خبری از روزهای اولیه قبل از اینترنت نمایش دهد. سپس اطلاعات با وضوح فوق العاده واضح در صفحه چند رسانه ای ظاهر می شود. موارد بیشتری وجود دارد: یک هدست واقعیت افزوده Magic Leap را انتخاب کنید و برای یک رابط کاربری فضایی جدید آماده شوید. آنالوگ و دیجیتال در اینجا گرد و غبار قدیمی درستی دارند.

 

واگنر می‌گوید: «ما نمی‌توانیم ساعت را روی صفحه به عقب برگردانیم، بنابراین باید روی آنچه در آنجاست تمرکز کنیم و تجملات دیجیتالی در اطراف آن ایجاد کنیم. سطح پایه عملکرد است. لایه دوم سبک است. در بالای هرم لحظات نمادینی وجود دارد، چیزهایی که شما را شگفت زده می کند.

 

این شامل ایجاد NFT به صورت زنده در محل در استودیوی طراحی مرسدس کارلزباد، کالیفرنیا، همکاری با هنرمند دیجیتال Harm van den Dorpel و دیگران برای ایجاد مجموعه «Maschine» است. به‌علاوه راه‌اندازی «مجموعه سبک زندگی» به نام «نسخه محدود ۱ از ۱۱۱» که شامل چمدان و لباس‌های الهام‌گرفته از خودرو است.

 

«مدرنیته در مورد ادغام اشکال است. ما همچنین سادگی را دوست داریم که دستیابی به آن سخت تر از پیچیدگی است. سطوح روی Vision One-Eleven بلافاصله دکمه های شما را فعال می کنند. اما ما در صنعت فناوری نیز هستیم و باید فاکتور X را با آن وارد کنیم. هر کاری که انجام دهیم زیبا خواهد بود، هرگز ناخوشایند نخواهد بود. ما هرگز ماشین های عجیب و غریب نخواهیم ساخت. میدونی دارم راجع به چی حرف میزنم، درسته؟»

او احتمالاً به چه کسی می تواند اشاره کند؟ یک آخرین چشم انداز خوشمزه وجود دارد: مرسدس در حال گسترش برنامه شخصی سازی Manufaktur خود است، سه مدل جدید سری شبانه مرسدس-Maybach نشان می دهد که چه چیزی ممکن است. اما همانطور که بنتلی، فراری، لامبورگینی و رولزرویس همگی با بخش‌های سفارشی خود بسیار سودآور نشان داده‌اند، افراد با ارزش خالص همیشه چیزی را می‌خواهند که دیگران نمی‌توانند داشته باشند. یک نفر در حال حاضر در جایی در حال دمنده به HQ مرسدس خواهد بود. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

انواع رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح